A mozdony rövid története:
A DR 58.30 sorozatú tehermozdony a keletnémet Deutsche Reichsbahn szolgálatában állt, amely az úgynevezett rekonstrukciós program keretében született.
A mozdonyok az egykori Reichsbahn G 12-es (Series 58,2-5, 10-21) szériából lettek átépítve Zwickau-ban 1958 és 1962 között 56db készült 58 3001-58 3056 pályaszámokkal, enyhítve ezzel a keletnémet vasút óriási mozdony hiányát.
Az átépítésnél módosították az eredeti 58-as széria gyenge pontjait, így pl. a mozdonyok nagyobb teljesítményű és hosszabb hegesztett kazánokat kaptak a régi szegecselt kivitel helyett. A hosszabb kazán miatt meg kellett növelni a mozdony össz tengelytávolságát is 8500mm-ről 8800mm-re. Módosították a hajtóművet is és a hatásfok javító újítások mint pl. a tápvíz előmelegítő következtében a mozdony teljesítménye jelentősen megnőtt. Sík vidéki vontatási teljesítménye 2400t-ra nőtt 50km/óra sebesség mellett, míg az eredeti mozdony ilyen sebesség mellett csak 1810t vontatásra volt képes.
A mozdony végsebessége a jobb futási tulajdonságok következtében 70km/órára nőtt 65km/óráról. Ezzel megközelítette a legnagyobb BR 44-es sorozatú tehermozdonyok síkvidéki teljesítményét.
Az újjáépített mozdonyok Szászországban és Türingiában szolgáltak, honállomásuk főleg Döbeln, Drezda, Gera és Saalfeld volt.
Az utolsó szolgálatban levő 58.30-as gépet 1981-ben selejtezték.
Jelenleg két üzemelő múzeumi példány van, az 58 3047 és az 58 3049 számú mozdonyok.
Főbb műszaki adatok:
Gützold modell:
Elfogyott