BR120 004-7 DR, IV. korszak

A mozdony rövid története:

Az 1960-as években, a gőz vontatást egyre jobban kiszorították a jóval gazdaságosabb diesel mozdonyok.
E célból a mozdonyok nemcsak Babelsberg-ben és Hennigsdorf-ban épültek a DR számára, hanem a Szovjetunióból is importáltak.
Erre azért volt szükség, mert a KGST keretén belül a megállapodások szerint a nagy teljesítményű diesel mozdonyok gyártására a Szovjetunió és Románia szakosodott.
Az első ilyen importált sorozat volt a DR számára a V 200, később BR 120 1470 kW (2000 LE) teljesítményű diesel-elektromos mozdony a teher vontatás számára.
Ez a típus megegyezett a MÁV számára szállított M 62 típussal, amelyet átadott a szovjet gyártó a külföldi vasutak számára.
1966-tól 1975-ig a keletnémet állam Vasút összesen 378 mozdonyt vásárolt a sorozatból.
Az utolsó darabokat 1995-ben selejtezték a német vasútnál.

Főbb műszaki adatok:

  • Tengely elrendezés: Co'Co'
  • Hossza: 17.550mm
  • Súlya: 115,1t
  • Végsebesség: 100km/óra
  • Teljesítmény: 1470kW
  • Motor típus: 14 D 40
  • Meghajtás: elektromos

Gützold modell:

  • részletgazdag kidolgozás
  • új elektronika, PLUX22 csatlakozóval
  • LED világítás
  • legkisebb ívsugár: 360 mm
  • mozdony súlya: 570 g
  • 4 hajtott tengely
  • tapadógyűrűkkel
  • ötpólusú motor nagyméretű lendkerékkel
  • nagy vonóerő, kiváló futási tulajdonságokkal

A modell ára PLUX22-es csatlakozóval, DigiSound 3.5 hangdekóderrel, dupla hangszóróval 82000,-Ft


50090 br120 lok web

120 338 Dampflokfest Dresden

Kapcsolat

    Fürdős Tamás  
  icon-mobile +3620-426-0606
  icon-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
     
    Kiss Róbert  
  icon-mobile +3620-426-7571
  icon-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
     
    DanczaZsolt  
  icon-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.