A mozdony rövid története:
Az 1960-as években, a gőz vontatást egyre jobban kiszorították a jóval gazdaságosabb diesel mozdonyok.
E célból a mozdonyok nemcsak Babelsberg-ben és Hennigsdorf-ban épültek a DR számára, hanem a Szovjetunióból is importáltak.
Erre azért volt szükség, mert a KGST keretén belül a megállapodások szerint a nagy teljesítményű diesel mozdonyok gyártására a Szovjetunió és Románia szakosodott.
Az első ilyen importált sorozat volt a DR számára a V 200, később BR 120 1470 kW (2000 LE) teljesítményű diesel-elektromos mozdony a teher vontatás számára.
Ez a típus megegyezett a MÁV számára szállított M 62 típussal, amelyet átadott a szovjet gyártó a külföldi vasutak számára.
1966-tól 1975-ig a keletnémet állam Vasút összesen 378 mozdonyt vásárolt a sorozatból.
Az utolsó darabokat 1995-ben selejtezték a német vasútnál.
Főbb műszaki adatok:
Gützold modell:
A modell ára PLUX22-es csatlakozóval, DigiSound 3.5 hangdekóderrel, dupla hangszóróval 82000,-Ft